Direktlänk till inlägg 22 juli 2017

Jag kan inte inte hålla mig så mycket längre🙈

Av Johanna Karlsson - 22 juli 2017 17:23

     

Hallåj mina vänner! 

Nu är han här vår älskade Vilde. Jag blev igångsatt och Vilde kom åtta dagar för tidigt. Var tredje dag åkte vi till Karlskrona sjukhus som ligger ungefär 40 minuter ifrån karlshamn. Där kollade dem med ctg ni som inte vet vad det är som jag inte inte visste första gången, sätter de två stycken platstjofräser på magen för att kolla hur bebisen mår. Mäter hjärtljuden,rörelserna och sammandragningarna. Sen kände de livmodertappen om den var mjuk och Sist men inte minst ultraljudet att kolla fostervattnet samt blodflödet mellan navelsträng och moderkaka där problemet låg varför jag fick göra så många kontroller ofta. Sista gången  så var blodflödet sämre och doktorn vågade inte låta mig gå längre. Vi blev inlagda på förlossningen 08:00 för igångsättning. Jag fick ta en tablett upplöst i vatten direkt var 2 timme som skulle då sätta igång mig. Mattias var med mig heeeeela tiden. Tiden gick och vi fördröjde tiden med serier och godis. 


När jag gick på toaletten så hörde jag längre bort i korridoren hur kvinnor skrek. HJÄLP tänkte jag. Vad har jag gett mig in på?? Aja det är försent nu. In igen i rummet där vi  låg och kollar på serier. Jämna mellanrum kopplade barnmorskan upp mig på ctg för att kolla hur bebis mår. Som mådde bra hela tiden. Kvällen kom och vi somnade. Glöm inte att barnmorskan kommer in och ger mig denna tablett var 2 timme. I drömmen när jag sover känner jag lite förvärkar och känner mig emellan benen där det är lite blött.  Jag säger till M att vattnet har nog gått och jag reser mig ur sängen och tjoff  som ett vattenfall rinner det fostervatten ur mig. Mattias springer efter barnmorska och sedan startar mina värkar som är det värsta jag har känt!!! Klocka var 02:00 på natten när vattnet gick. Jag kämpade igenom dessa värkar många timmar innan jag fick bedövning och innan jag var öppen då tappen var omogen när jag sattes igång. 15:00 på eftermiddagen fick jag komma in på förlossningsrummet och fick lustgas, som inte hjälpte mig. Men jag andades in det ändå. Måånga timmar gick innan jag öppnades mer och fick mer smärtlindring då jag hade riktigt ont!! Jag grät och ville bara att han skulle komma. Efter mycket kämpande gråtande och super duktiga barnmorskor,läkare och sjuksköterskor och en underbar man kom Vilde ut 00:14 på torsdag morgon och idag är Vilde 3 veckor gammal och 2 dagar.  


Vi kom hem från BB lördag. Nära och kära kom och hälsade på. Inte mycket vilande för mig då vi flyttade in i vårt nya hus på måndagen. Vi skrev på papperna hos banken 11:00 och fick nycklarna. Sen började vi flytta direkt. Nu äntligen är vi husägare .. Nog med det. Den största saknaden är häst självklart  och jag kan inte hålla mig så mycket längre. Får jag ingen medryttarhäst som passar mig så köper jag mig en egen. Jag skiter  i vad andra säger. JAG ska mår bra och det gör jag när jag har en häst som jag kan pyssla med 💜 Om inte mamma mår bra så mår inte barnet bra.  I onsdags fick vår älskade Sune lämna jordlivet  vilket är så ledsamt. Men nu slipper han att lidaTillbaka till Vilde. Amningen går väll inte så bra men tror fan det när man har så mycket bekymmer att ta hand om så man inte kan slappna av. Tackar ersättning. Jaja amning får bli med nästa barn kanske. 





 
 
Ingen bild

Lollo

22 juli 2017 18:44

Bra kämpat Johanna! Är glad för din/er skull att ni fick en sån fin liten pojk💙 jag hade också problem med amningen så jag gav upp det rätt snabbt då det var stressigt både för mig och Zia. Så jag håller med dig -tacka ersättning😁👍

Johanna Karlsson

24 juli 2017 11:42

Så skönt att veta att man inte är ensam om att 💓

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Karlsson - 17 november 2017 09:03

Det har hänt grejer sen sist. Kom inte riktigt ihåg vart jag avslutade. Men jag har skaffat mig en härlig medryttarhäst som är lite vaken. En Tinker valack på 166 cm hög. Ägaren är helt underbar och jag får behandlar honom som min de dagar jag är där...

Av Johanna Karlsson - 27 september 2017 08:22


Att drömma om att får gifta sig, har aldrig funnits i min tanke förutom nu, nät jag verkligen har träffat mannen i  itt liv som jag vill dela mitt liv med. Han är inte perfekt och kanske inte vacker i dina ögon. Men i mina ögon är han den vackraste, ...

Av Johanna Karlsson - 27 september 2017 08:22


Att drömma om att får gifta sig, har aldrig funnits i min tanke förutom nu, när jag verkligen har träffat mannen i  mitt liv som jag vill dela mitt liv med. Han är inte perfekt och kanske inte vacker i dina ögon. Men i mina ögon är han den vackraste,...

Av Johanna Karlsson - 9 september 2017 15:35


  Brrrrrr   Idag fryser jag ut i fingerspetsarna, så älskling fick minsann ta och elda lite.  Jag och Vilde har varit iväg på förmiddagen och kollat på vilken dop tårta vi ska ha. Givetvis tog jag med mig en brochyr hem så älskling tror att h...

Ovido - Quiz & Flashcards