Alla inlägg under maj 2014

Av Johanna Karlsson - 31 maj 2014 11:15

ÅH!!

 

Jag vill flytta in nu!!!

Att längta såhär mycket har jag aldrig gjort när jag har flyttat, det ska bli så jäkla skönt att flytta från bygatan och ifrån alla jävla fyllon och bort från de människor som aldrig kan plocka upp skiten efter sina hundar och det tråkiga är att man vet vissa  av dom som inte gör det.. SUCK!

 

Det ska bli så skönt att bara kunna släppa ut Sune på tomten och katterna ska få springa fritt.

Min födelsedag har också varit bra då jag fyllde år igår 24 år. Av svärmor och svärfar,koffes syster och Kent fick jag en Tassimo maskin ovh kapselställ  och kapslar och en underbar fint armband av matilda.. Jag blev så glad för sakerna.

 

Av min älskade sambo fick jag en bukett blommor ( som han inte behövde) och av min mamma fick jag ett jättefint halsband med ett hjärta på, Av min underbara stallkompis Elina fick jag Rihanna parfymen som luktade så gott!! och en bukett blommor. Imorgon ska jag hem till min bästaste vän på fika <3<3

 

Nu ska jag dra till pållen och rida lite hejhej!

Hus

Av Johanna Karlsson - 25 maj 2014 20:20

Ikväll tittade vi på ett hus som skulle på uthyrning. Vi bestämde oss snabbtEtt er var att vi har tre månaders uppsägning och om han skulle kunna vänta på oss. sån tur vi hade för det kunde han.

 

Jag är då ganska kräsen när det gäller hus men detta föll mig ganska bra i smaken. Det var ett ljust fint kök som jag gillar och ljust tv rum och ett matsalsrum. och en liten toalett.

 

på övervåningen var det en hall och två sovrum. ett stort sovrum med en spegelgarderob längst hela väggen. och ett litet mindre sovrum som får bli gästrum.

Källaren är stor med tvättsuga i ett rum och en liten snickahörna där pelletspannan är. och sedan ett stort utrymme för plats för saker som ex cyklar.

 

En stor carport som det får plats med två bilar i. här blir det transporten och min bil som kommer vara i ;)  och sedan ett garageutrymme för att mecka med bilar :)

Jag blev väldigt förtjust i huset. En lagom stor tomt och så har vi sköutsikt som här <3

 

Är så himla lycklig att mitt liv börjar bli perfekt <3

Av Johanna Karlsson - 25 maj 2014 09:34

Jaha nu var det söndag igen och det menas att då spelar jag och min gubbe bingolotto!

Lördagen har varit bra med kalasfirande och så testade jag att rida i min nya sadel som jag köpte till mig själv  i tidig present. Måste säga HERREGUD!! vilken underbar sadel att rida i. Håller faktiskt med att man ska ha en kvalite' sadel både för dig själv och hästen.

 

Först när jag satte mig upp så konstigt nog kändes Fazetta som en helt annan häst som typ var mycket högre än vad hon är. Men snabbt hittade jag tillbaka till henne igen så att säga <3

Idag ska vi också hämta hem hästtransporten, så himla roligt :)

 

nästa vecka är också härlig för då är det bara tre dagar som jag ska jobba sen är jag ledig 4a dagar och då är det projekt som gäller :D

 

Jag ska också ge mig på den här  dieten 5,2 som min diatist inte vill att jag ska testa då hon vill att jag ska fortsätta som vanligt, men nu har jag stått stilla i två månader och något måste hända!!!

 

Tack och hej!

Av Johanna Karlsson - 23 maj 2014 22:30

Haha ja nu skriver jag här igen!!!

som jag skrev innan så åkte vi till karlshamn för att shoppa lite och jag köpte mig ett par tygskor, en strandklänning och två par solbrillor.

 

Sen åkte vi till kristianstad och inom Hööks där jag köpte mig en ny mörkbrun allround sadel av märket Thorowgood och Elina en dressyrsadel av samma märke ( snacka om spontanhandla) vi var också inne på biltema och stadium.

 

påväg hem köpte vi oss en varsin frappe med caramell smak mmmmmmm så goda dom är!!!!

Kände igentligen att jag inte hade råd med den där sadeln men what hell man lever en gång och den var så skön att sitta i!!

 

Så jäkla kul har jag haft det idag/kväll..

Imorgon blir det att fira min lillebror sen på kvällen blir det partaj med mina pinglor! :D

 

Godnatt!!

Av Johanna Karlsson - 23 maj 2014 15:05

Man kan verkligen inte ha bättre kille än jag <3

Idag köpte vi transorten och jag är lyckligare än någonsin...

lite behövs fixa på den och jag vill måla om den annars är den jättefin..

Så vi har lite projekt med den i sommar.

 

Bättre födelsedafspressent kan man inte få som jag har fått. En sprillans ny bil och en hästtansport tack och tack min älskling <3<3<3 :*:*

 

Nu intväntar jag min lilla pingla som ska komma och hämta mig sedan shopping hela eftermiddan <3

 

Och på söndag hämtar vi mitt släp :D:D

 

 

Av Johanna Karlsson - 23 maj 2014 09:19

Woho!!

 

Nu exakt om en timme ska vi åka och titta på en hästtransport :D

Älskar livet som ryttare och där till och att vi äntligen ska skaffa en transport till snuffa.

jag har ändå så super gulliga tjejer som har låtit mig att låna deras transport!!

 

Men nu behöver jag inte skämmas längre för det är de jag gör när jag ska låna deras varje gång, Nu har jag kanske mig en egen :)

 

Återkommer ikväll om den är köpt eller ej :)

Av Johanna Karlsson - 22 maj 2014 20:37

      


Min fina flicka var så fin idag med massa galopp.. Åhhh vad hon börja kunna galoppera lite längre och mer steg i paddocken.. Min lillebror fick som avslut att skritta av henne..

 

Dock så har hon det svårare på väntsra varvet och ska tjura lite. Äntligen har jag kommit hem och fått lite mat i magen och klockan är snart 21.. Nu ska jag slänga mig i duschen sen sova zZzZzZ

 

Godnatt!

Av Johanna Karlsson - 22 maj 2014 07:59

Godmorgon får man väll säga..

Här sitter jag igen med min kaffe i handen och väntar på att får börja jobba.

Igår när jag kom hem fick de iväg och handla kattsand mat tills kvällen. jag är väldigt kräsen när det gäller kattsand. Jag vill absolut inte ha de billiga sanderna för dom luktar pyton och det luktar kattpiss i hela lägenheten tycker jag. Jag köper everclean som är absolut den bästa kattsand som finns. Testa den!! Du kan köpa den i djuraffären eller på grandgården här i Karlshamn. Den kostar 199 kr men är fan i mig värd varenda krona.. :)

 

Sen kom jag hem och slängde in lasagnen i ugnen ( orkade inte laga mat då jag slutade 17)

senare ringde min underbara vän Elina och ville att jag skulle följa med ut på en tur och hur kan man tacka nej till den lillla solstrålen ;)

Det blev inom vekerum och hälsade på hos ullis och tittade på den nya fölisen. sen inom mcd där vi ville ha en frappe och maskinen var sönder :'(

 

återigen hem och la mig på kudden. Imorgon är jag ledig så det får bli en tripp till Eko hallen..

 

Tack och hej!

Ovido - Quiz & Flashcards