Alla inlägg under juni 2014

Av Johanna Karlsson - 19 juni 2014 07:27

Sista arbetdagen idag sen tar jag helg <3

Helgen ska består av att packa och umgås med vänner. På söndag får vi nycklarna till huset och det menas att vi flyttar in nästa helg !!! :D

 

Midsommarafton har ju jag inte brytt mig så särskillt mycket om men funderar på att bjuda mamma och lillebror på middag och bara ha de mysigt en sista gång i denna lägenhet..

 

Idag ska vi ha midsommarfest på jobbet och äta jordgubbar med glass med barnen och så har jag tagit med mig tårta till personalen :)

 

Ha en fin dag!

Av Johanna Karlsson - 18 juni 2014 07:40

Usch idag är jag trött som bara den..

Onsdag och det menas att jag ska stänga förskolan och det kommer bli en lååååååång dag idag *gäsp*

 

Igår var jag vid huset med Norsk och gick ner på stigen ner till ån från vår tomt.Det är hur vackert som helst. vi följde skogspartiet en bit sen fick vi tyvärr vända igen då det tog stop. Ja jisses vad planer jag har vid det huset.. Jag fundera på att sätta en bänk vid ån som man kan gå ner och sätta sig vid.

 

Tanken var att vi skulle sätta upp staket på baktomten men som det ser ut där

så hade det bara sett konstigt ut så vi får komma på något annat med Sune.

 

Vår nya hyresvärld har sagt till oss att vi får flytta in när som men vi har ju den här förbaskade lägenheten -.- Vi har satt ut den på blocket och folk har nappat på den,sen har det inte hänt så mycket mer... baah

 

Av Johanna Karlsson - 16 juni 2014 07:48

Återigen måndag och dagen börjar med jobb. Lite oro finns efter vecka 31 då jag vet inte om jag har något jobb efter det. Det är den ständiga oron varje dag om man ska ha något jobb efter eller inte. 

 

huset närmar sig med små steg varje dag och det går så sakta -.- Men det är så synd att längta bort hela sommaren än njuta av den. jag har också lagt in vår lägenhet på blocket igår och det är redan fyra som har skrivit på den :D nu återstår det för hyresvärden att välja ut viken dom känner passa dom osv. Så hoppas jag att vi kan flytta tidigare :)

 

På morgonen när jag vaknade så gick jag på toa för att kissa. när jag satt där så märkte jag att jag var iakttagen och tittade bak. Haha då låg min älskade katt Vezuvio i handfatet och kollade på mig xD antar att det var svalt och skönt där :)

 

hej svejs!

 

Av Johanna Karlsson - 15 juni 2014 19:25

Då var det söndag igen och det menas med jobb imorgon. Dagen har bestått av kompisar och igentligen träning men den som lånade min hästtransport struntade i att följa den tiden utan att lämna tillbaka den 7 timmar försent. så jag fick ställa in träning som jag igenteligen inte ska behöva!!!

 

jag och koffe som är min sambo har suttit över middan och disskuterat att vi inte orkar städa ut lägenheten när vi väl har flyttat så vi bestämde oss ganska så snabbt för att att anlita en städfirma som  gör rubbet för oss. Då blir flytten rolig helt plötsligt och så kan man lämna det gamla bakom sig ännu snabbare :D

 

hej svejs..

Av Johanna Karlsson - 13 juni 2014 09:14

Idag är man ledig och den ska jag tillbringa hos klippkompaniet där jag ska klippa mig och färga håret :)

 

Sedan blir det fika med My med vänner och sedan ska jag vidare på fika hos kussen min.

 

gårdagens ridning gick sådär men några galopp rundor upp för backen gick iaf.. Idag ska snuffan vila och jag ska bara ta det lugnt och tänka på mig själv <3

 

Jisses vad jag längtar tills vi har renoverat transporten färdigt och när vi ska flytta in i huset. Jag har såna planer till både släpet och huset, hoppas bara det blir av :)

 

denna sommar är nog den andra bästa någonsin. Den första bästa var förra året då jag köpte min häst så klart :) men denna sommar är inte långt ifrån.

 

Jag har fått en alldeles egen och snygg bil samt hus,hästtransport och så ska jag till falstebo och en spa weekend med My och kanske till stockholm och  sist men absolut inte minst så ska jag till Grekland med underbara människor <3

 

ajöken

Av Johanna Karlsson - 12 juni 2014 07:40

Idag tar de studenten vad roligt för dom :)

själv så var inte min student så rolig, jag kunde inte riktigt slappna av då jag var tvungen till att  styra om all plan som man hade planerat för det kom något i vägen.

 

jag var nog arbetslös i två år innan man fick lite tim jobb och idag är jag fortfarande inte fastanställd men jobbar som en gnu som en timvikarie. sedan 4a månader tillbbaka har jag vickat för en kollega och det är jag tacksam för att jag fick förlängt <3

Sommaren består av jobb, jag kanske får två veckors semester men då blir det obetald. Känns verkligen som jag behöver det då jag har jobbat sen förra sommaren.

 

Jaja sista dagen denna vecka som jag jobbar, sen blir det helg. Och imorgon ska jag klippa och färga håret kul :)

 

Ha de bra!

Av Johanna Karlsson - 11 juni 2014 07:48

Godmorgon eller vad man ska säga!

När klockan ringer 7 och man vet att man måste gå upp och ut med hunden sen vidare att klä på sig för att sticka till jobbet, är ingen höjdare när man är så trött.

 

Men nu sitter jag här vid datorn med en kopp kaffe och har piggnat till. Istället sitter jag och myser i solen. Nu skulle jag vilja få semester och bara få vara hemma <3

 

Min underbara kollega har hjälpt mig att hitta en kabeltrummaa :D och jag berättar inte riktigt ännu vad jag ska göra med den, men somliga har nog redan räknat ut det ;)

 

Min lilla älskling till häst ska få vila idag för jag jobbar till fem och är ganska trött efter det, så idag får det bli en runda till glassbåten och kanske bada ? :)

 

Hopp och plask ha de bra!

Av Johanna Karlsson - 10 juni 2014 06:30

Får man gnälla?

Det gör jag nu.. Det hade varit så jäkla skönt med lite semester för nu är jag trött på jobbet och vill ha semseter.. Tyvärr så får jag bara obetald semester i två veckor och det är ingen höjdare. Men så är det när man inte är fastanställd :´(

 

Igår på träningen gick kalasbra. Fazetta var jätte duktig och vi travade över till och med en bank som det kallas.. Sen körde jag faktiskt hem henne med vår hästransport.. Vilken kännla det var att får köra hem sin häst med sin hästtransport, Så stolt över mig själv :D

 

Nu dags för jobb!

Ovido - Quiz & Flashcards