Direktlänk till inlägg 17 november 2017

Det var längesen!

Av Johanna Karlsson - 17 november 2017 09:03

Det har hänt grejer sen sist. Kom inte riktigt ihåg vart jag avslutade. Men jag har skaffat mig en härlig medryttarhäst som är lite vaken. En Tinker valack på 166 cm hög. Ägaren är helt underbar och jag får behandlar honom som min de dagar jag är där. Jag har fått helt fria händer med honom  och får åka iväg med han om jag så vill. Sådana fantastiska ägare växer inte på träd. Så denna situation tar jag verkligen vara på ♡ 

 

Inte nog med det. Det är ju kallblod också och det är ju verkligen min hästras. För ett tag sen hade vi dop för lilla Vilde som många andra mammor och pappor är det en dag att minnas. Mycket god fika och Vilde sov igenom ccemonin. 

 

Hur det går med min viktnedgång? Det går jättebra, jag har gått ner 26 kilo på snart 5 månader.

Hur jag har gjort? Jo för det första vill jag säga att det finns inga genvägar utan bara den raka vägen. När man har så många kilo som mig att gå ner så gäller det att vara grymt envis och panna av stål.

Motion: Jag går varje dag 2 gånger om dagen. Går ett högt tempo och väljer de värsta uppförsbackar att gå högt tempo upp för. ( Höll på att dö de första gångerna. Men sen går det lättare) sen rider jag så mycket som jag kan och hinner. 

Hur jag hittar motivation ? Är jag väldigt trött så tvingar jag mig ut och går högt tempo och väljer jobbiga backar fast en kortare runda. När man håller på så varje dag, så blir det tillslut en vardag och man tänker inte längre utan bara gör. 

MAT

Måndag

Tisdag

Onsdag

Torstdag 

Äter jag kokt ägg

Fredag

Lördag

Söndag

Äter jag vanlig mat 

Stort kallt vatten först

Sen äter jag mycket lite mat än vad jag åt innan

Jag väljer att äta på en mindre tallrik.

Inga pekfinger på mig utan detta är min diet som funkar på mig.

Jag har säkert skrivit det innan men gör det igen. Jag har struma som gör att jag får ligga i hårdare än alla andra som inte har den sjukdomen.  Jag mår bra och det är huvudsaken. 

När jag har nått mitt mål kommer jag att börja äta normalt igen med huvudet att äta små portioner oftare. Puss 

 

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Karlsson - 27 september 2017 08:22


Att drömma om att får gifta sig, har aldrig funnits i min tanke förutom nu, nät jag verkligen har träffat mannen i  itt liv som jag vill dela mitt liv med. Han är inte perfekt och kanske inte vacker i dina ögon. Men i mina ögon är han den vackraste, ...

Av Johanna Karlsson - 27 september 2017 08:22


Att drömma om att får gifta sig, har aldrig funnits i min tanke förutom nu, när jag verkligen har träffat mannen i  mitt liv som jag vill dela mitt liv med. Han är inte perfekt och kanske inte vacker i dina ögon. Men i mina ögon är han den vackraste,...

Av Johanna Karlsson - 9 september 2017 15:35


  Brrrrrr   Idag fryser jag ut i fingerspetsarna, så älskling fick minsann ta och elda lite.  Jag och Vilde har varit iväg på förmiddagen och kollat på vilken dop tårta vi ska ha. Givetvis tog jag med mig en brochyr hem så älskling tror att h...

Av Johanna Karlsson - 5 september 2017 15:00


        Tisdag.Ny vecka och nya utmaningar, eller inte.  Här sitter jag i soffan och ha Vilde emellanåt städadet och dammandet. Just nu sitter jag och avnjuter min goda Spenatsoppa till lunch.     ...

Ovido - Quiz & Flashcards