Alla inlägg under september 2015

Av Johanna Karlsson - 22 september 2015 08:07

Här sitter jag och vänta på att ska strax köra och fodra hästarna innan jobbet.

Det är skönt att komma tillbaka till stallet efter lång sommarbete på ett annat ställe som jag också älskar.. Fantastiska underbara långa rundor i skog och grusväg har vi haft hela sommaren. Nu är vi tillbaka i vekerum och det är nu träningen har börjat. semestern är slut för fazetta och mig.. Givetvis pratar jag om min häst.

 

Jag har också börjat på en nygammal förskola med samma chef. Kommer att ta lång tid innan man har arbetat ihop sig men det ska gå bra. Givetvis saknar jag mina gamla arbetskollegor och deras

knasiga ideér. Nya möjligheter och utmaningar ser jag fram emot med nya knasiga kollegor :)

 

jag kanske inte är så bra på att stava eller hålla gramantiken bra men en sak är jag duktig på och det är att ha ett hjärta av guld och se till så att alla ha det bra före mig och vill ställa allt till rätta om något går fel... Jag är precis som min pappa <3

 

Hoppas ni får en mysig tisdag fast det regnar. Men det kan vara mysigt ändå. ist för att sitta i hästsadeln så kan man ta en kaffe med stallkompisarna och smörja och höra regnet smattra i taket.. Det finns så mycket mer man kan göra i stallmiljön än bara sitta i sadeln.. Min morgonstund är när man kan krama om sin häst och luta huvudet om halsen och bara stå och luktar. Hästar luktar underbar gott och jag har haft så underbart tur att jag har kunnat komma tillbaka till hästlivet... men tur och tur jag har minsann slitit mig hit..

 

Mina vänner som inte är hästintresserade har jag lite dåligt samvete för. För dom har jag inte så mycket tid till.. Men jag ska försöka ta lite mer tid..

 

<3

Ovido - Quiz & Flashcards