Alla inlägg under februari 2015

Av Johanna Karlsson - 16 februari 2015 10:09

 


Sportlovsveckan och den spenderar jag på jobbet med mina underbara kollegor och barn. Jag trivs så oehört bra på min avdelning med barnen och mina kollegor heja heja <3

Jag har också gott ner 4a kilo på tre veckor. Det är helt sjukt men heja lchf :)

 

Idag tog jag på mig ett par gamla men splirrans nya jeans som jag inte har fått på mig innan :D

Ridningen funkar jätte bra men i lördags snubblade Fazetta och föll på knä så jag fick slänga mig av annars kanske vi hade voltat :(  Ajaj min kropp det gjorde väldigt ont och destå äldre man blir destå mer ondare gör det märker jag.

 

Min bästaste vän ska också gifta sig nästa år och hon frågade mig om jag ville bli hennes tärna. Jag blev så jäkla glad och lycklig att hon frågade mig och att jag kommer få vara med. Det kommer att kännas som på film <3

Så jäkla lycklig för hennes skull och hennes blivande make <3 Man blir så sugen själv <3

 

jaja snart dags för jobb.

Av Johanna Karlsson - 11 februari 2015 08:23

Hej hej alla glada! 

Längesen jag skrev nu men ibland har man annat att göra än att sitta bakom datorn och skriva ;) 

Igår hade jag verkligen lyckorus i hela kroppen. Solen lös och värmde i ryggen så bara det var lycka att känna att det är vår i luften ♡ Inte nog med det så red jag och min stall kompis ut och jag satte galopp på min nordsvenska häst från stillaståendes. Gud vilken känsla det var. Helt otroligt vad långt vi har kommit på 2 års slitande och tränande. Jag har en otroligt duktig häst som vill så gärna jobba med mig och hon tycker det är super kul att få vara med. Nu har vi börjat jobba i form och hon söker sig mer och mer till bettet. När jag köpte henne så kunde hon ingenting. Att springa in i galopp kan alla hästar när man är ute och rider. Idag kan hon ställa sig. Höger och vänster galopp. Galoppera i ridhus,galoppera på volt,skänkelvikning,fatta galopp stillaståendes( och det är inte många hästar som kan det) och nu håller vi på med formen och den är inte långt ifrån nu. Jag är så otroligt stolt över min nordsvenska tjej och stolt över mig själv att det är jag som har lärt henne tsm med ridlärare. Ingen annan förutom jag ♡♡ 

 

Jag har alltid nedvärderat mig att Jag kan inget och jag är bara skogsmulle tjej osv. Men nu insåg jag att jag är faktiskt inte det utan jag är riktigt duktig på de jag gör. Det är en en tjej med mycket musklär och stor tjej att hålla upp och det är inte många som orkar det. Jag har också haft ut en tjej som behandlar och kännt igenom henne och hon sa att hon är jättefin I sin kropp ♡♡♡ lycka för mig att veta att sadeln sitter bra på henne och mina stretchövningar är bra för henne. 

 

En vän red henne för ett tag sen och hon sa till mig att " nu förstår jag vad du menar när man rider henne" " Det är mycket häst att bära upp men hur mysig som helst" japp så är det men när man väl har vunnit hennes hjärta så är hon heI mysig ♡♡ 

 

Det ska kännas att man rider en häst. Det ska kännas I kroppen när man har tränat. Och det viktigaste är att först vinna dom från marken innan man sätter sig i sadeln för att rida. De första 3 veckorna var det bara övningar från marken innan jag satte mig upp på henne för att rida ♡

 

Av Johanna Karlsson - 11 februari 2015 08:23

Hej hej alla glada! 

Längesen jag skrev nu men ibland har man annat att göra än att sitta bakom datorn och skriva ;) 

Igår hade jag verkligen lyckorus i hela kroppen. Solen lös och värmde i ryggen så bara det var lycka att känna att det är vår i luften ♡ Inte nog med det så red jag och min stall kompis ut och jag satte galopp på min nordsvenska häst från stillaståendes. Gud vilken känsla det var. Helt otroligt vad långt vi har kommit på 2 års slitande och tränande. Jag har en otroligt duktig häst som vill så gärna jobba med mig och hon tycker det är super kul att få vara med. Nu har vi börjat jobba i form och hon söker sig mer och mer till bettet. När jag köpte henne så kunde hon ingenting. Att springa in i galopp kan alla hästar när man är ute och rider. Idag kan hon ställa sig. Höger och vänster galopp. Galoppera i ridhus,galoppera på volt,skänkelvikning,fatta galopp stillaståendes( och det är inte många hästar som kan det) och nu håller vi på med formen och den är inte långt ifrån nu. Jag är så otroligt stolt över min nordsvenska tjej och stolt över mig själv att det är jag som har lärt henne tsm med ridlärare. Ingen annan förutom jag ♡♡ 

 

Jag har alltid nedvärderat mig att Jag kan inget och jag är bara skogsmulle tjej osv. Men nu insåg jag att jag är faktiskt inte det utan jag är riktigt duktig på de jag gör. Det är en en tjej med mycket musklär och stor tjej att hålla upp och det är inte många som orkar det. Jag har också haft ut en tjej som behandlar och kännt igenom henne och hon sa att hon är jättefin I sin kropp ♡♡♡ lycka för mig att veta att sadeln sitter bra på henne och mina stretchövningar är bra för henne. 

 

En vän red henne för ett tag sen och hon sa till mig att " nu förstår jag vad du menar när man rider henne" " Det är mycket häst att bära upp men hur mysig som helst" japp så är det men när man väl har vunnit hennes hjärta så är hon heI mysig ♡♡ 

 

Det ska kännas att man rider en häst. Det ska kännas I kroppen när man har tränat. Och det viktigaste är att först vinna dom från marken innan man sätter sig i sadeln för att rida. De första 3 veckorna var det bara övningar från marken innan jag satte mig upp på henne för att rida ♡

 

Ovido - Quiz & Flashcards