Alla inlägg under november 2014

Av Johanna Karlsson - 30 november 2014 20:53

Hallåj alla kompisar!

 

Idag är det första advent och självklart har jag tänt det första ljuset i min nya advenljusstake <3

Och så satt vi och drack glögg. När jag satt och drack min glögg vid köksbordet och tittade på ljuset som brann så vackert. Då tänkte jag på mina äslade vänner som har dött hastigt och även det har gått ett år så gör det ont att tänka på att dom inte kommer tillbaka.

 

Jag satt där vid köksbordet och hade en tyst minut för mina 5 vänner och önskar dom all lycka och hoppas dom har det bra där dom är och att dem vila ifrid <3

 

I lördags alltså igår var vi i ullared på Gekås. I början var det skönt att gå och handla men sen när klockan blev 09 började det komma folk och ÄNNUMER FOLK.. Jag började lite smått få pannik och jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen HJÄLP!!!!

 

När det är så mycket människor så kan inte jag tänka klart och vart jag än stog med min vagn så var jag i vägen för människor, SUCK. När vi enteligen var klara med julklapparna så gick vi ut med det till bilen och sen in igen för att köpa till oss själva.

 

Till Fazetta hittade jag ett fodrat regn täcke,hov borste ( som man tar väck lera med) en läder grimma och ett ländtäcke. Haha ja jag vet att jag köpte lite häst saker, Dom som känner mig vet att jag brukar handla mer xD

 

När jag kom upp ifrån källaren och tittade ut och bara såg denna kö in till affären tänkte jag på att vilken tur vi hade. Vi brukar vara där 1 gång om året och vi har aldrig köat.
Men när jag vänder mig om och tittar ut i affären kändes det som i en myrstack. Krylla av ja ist för myror FOLK!!! Usch... Jag hatar så mycket människor på en och samma gång. Fast haha åter igen ni som känner mig vet,så älskar jag att prata så där kunde jag gå och prata med olika människor :P

 

Jag hittade lite advenljusstakar,gardiner sänglakan,väskor,lite kläder,underkläder ja och lite till :)

efteråt gick vi och åt på Burger king mmmmmm :D

                         

<3

 

Lite bilder kommer här

( ber om ursäkt för dåliga bilder då glaset till cameran har spruckigt)

 

 

 

Av Johanna Karlsson - 28 november 2014 07:47

Godmorgon alla!

 

Idag är det en bra dag för idag är det ju fredag :)

Ja här sitter jag i vanlig ordning med kaffe och smörgos efter jag har varit på morgonpromenad med hundarna.

 

När jag vaknade så hade jag vezuvio jämte mig och det känns så helt underbart när här han  sover jämte mig. Att vara van vid samma spinnande i flera år kan man inte vara utan det. Den katten är det bästa  som har hänt mig. Honom köpte jag i karlskrona när han var kattbebis och när jag flyttade hemifrån. Så vezuvio har följt med mig sen dess och aldrig jag ha mage till sälja eller ge bort honom, det klarar jag inte.

 

Min teori är om man skaffa sig ett djur så ska man också behålla det och inte låta den hoppa runt till olika familjer..

 

Så tänk på det ni som vill skaffa ert ett husdjur. Tänk på om ni verkligen vill ha det innan ni skaffa er ert.

 

 Idag är det ju fredag och det ska jag fira med hos sanne senare ikväll på Mary kay party som jag skrev igår. Men innan dess så ska jag jobba till 14 och sen in till stan för att prova ut nya glasögon för Siri bet sönder mina andra :(

 

Med det säger jag trevlig fredag..

Av Johanna Karlsson - 27 november 2014 19:32

    


Hej igen!

 

Medan jag väntar på att maten ska bli klar så kan jag likaväl skriva ett inlägg här på bloggen..

Ja här uppe har vi lite bilder på vovvarna ( man kan inte bara ha på hästen)

Dagen har varit bra och jag jobbade fram till 15:30 sedan blev det stallet med ridning och det gick ganska så bra. att lyssna på skänklarna ville hon ej så mina ben är rätt trötta :P

 

Maten som jag ska äta idag är enkel pasta sås med pasta.

I den har jag bacon purjolök,grädde,,majs och ibland har jag paprika i. ( är inte jätte förtjust i varm paprika)

 

har lite svårt att skriva då mina händer är stelfrusna. Har inte tinat upp sen jag kom hem ifrån i stallet!

Måste säga än en gång att det är skönt att komma tillbaka och jag har fått träffa så många nya konmpisar i stallet :)

 

Nu får det bli lite Big brother och paradise hotel. Ja jag följer det och tycker det är kul och jag orkar inte se det när det gå på tv utan kolla det dagen efter på datorn, ja jag vet pantionärs varning haha. Fast när man håller igång varje dag med jobb och direkt efter till stallet och sen ute och går med hundarna så är jag ganska sliten på kvällen sen :)

Att jobba med barn är krävande men är också super kul och utmanande <3

 

Imorgon ska jag också på Mary Kay party hos min barndomsvän! Säger bara en sak håll fast i era barndomsvänner för man har så många underbara minnen att dela med varandra

 

God kväll!

 

 




Av Johanna Karlsson - 27 november 2014 08:07

   


Kolla!!!

 

Kolla skillnaden på Fazetta den nedersta bilden. Vilken skillnad på henne sen den dagen jag tog hem henne tills nu idag <3

 

Vackra underbaraste häst <3<3

 

Översta bilden har Cecilila en jätte duktig fotograf tagit! Vill ni bli fotade eller ha något ni vill fota så beställ av henne!

 

Underbar tjej är det!

Av Johanna Karlsson - 27 november 2014 07:42

       


Vintern saknar jag nu och lite kyla. Hagarna är så leriga och stackars fazetta går i det dag ut och dag in :( November månad är ingen hitt att vara hästägare.

 

Träningen igår kväll gick jätte bra och hon börja fatta det här med galopp :D

Imorgon slutar jag tidigt så då ska jag försöka hinna ut och rida en liten runda så hon får riktigt sträcka ut sin hals och träna i backar.

 

här sitter jag idag igen med mitt morgon kaffe och mina två smörgosar och ska strax dra till jobbet. Imorse när klockan ringde 07 så var jag inte så glad för att stiga upp, under mitt  varma duntäcke i min höga vita säng ligger jag tsm med djuren och det är alldeles mörkt i hela rummet och ute. Då är man inte så sugen på att gå upp.

 

Som jag skrev innan så kan väll iaf minus kylan komma så det fryser lite. Då kanske man får lite vinter kännlsa men inte av detta varma/gråa regniga dagar. Ja nu är jag dyster men jag ska väll också få gnälla som alla andra..

 

Fiskar ska vi också köpa minsann jajamen.. Inte visste jag att vattnet skulle syressättas tillsammans med växter och stenar osv i akvariumet, men nu har vi haft det mer än 3 veckor så här ska det köpas fiskar :D

 

Stimm fiskar ska jag ha vad jag vet nu och en mal. Stimmfiskar har så vackra färger på sin kropp <3

Tänk till vintern på morgonen sitter jag där vid mitt köksbord och ha mitt ljus tänt doft av kaffe och tittar mot bänken och där är mina vackra fiskar och jag dricker mitt morgonkaffe och titta ut igenom fönstret och ser mina vildfåglar äta sina frön <3

 

Livet att bo i hus kan man inte beskriva men gud så underbart det är att bo i hus igen <3

Min stora dröm som nog de flesta har förstått är ju att ha mig en liten gård med hästar,grisar,höns osv. Ja jag vill bli bonde. Jag har aldrig tyckt om stadslivet och sitta i ett radhus med massa andra grannar jämte mig nej fy!

 

Jag vill bo på landet och arbeta och ha smuts under naglarna, Jag har alltid varit en arbetsmyra och jag älskar att röra mig... Men den tiden kommer kanske, vem vet.

 

Hej svejs!

Av Johanna Karlsson - 26 november 2014 07:50

Hejsan hejsan!

 

Ja det var ju ett tag sen jag skrev här sist men nu ska jag skriva några rader :)

 

vad säger man godmorgon såhär på en onsdag. Här sitter jag och dricker mitt morgon kaffe och äter mig en smörgos eller ja faktiskt två.

 

sommarem har passerat och hösten är påväg och göra detsamma. Snart första advent och då gäller det att fila mina armbågar för på lördag åker jag och min snuffe (koffe) till Gekås och ska handla julklappar så det är gjort.

 

Ja just det i sommar köpte vi oss en hundvalp om jqag inte har nämnt det en Chihuahua och hon fick heta Siri och Sune blev glad med en hundkompis!

 

Tillbaka till Gekås. Ja julklappar ska inhandlas och lite annat smått och gott. Blev så sugen på att dra dit när jag ser många som skriver eller säger att dom ska dit så ja varför inte vi ? och så på hemvägen kör vi inom och hälsar på svärföräldrana.

 

Det bästa som har hänt mig det är att jag har en så otroligt fin gubbe som ställer upp i vårt och torrt och hjälper mig med allt och att jag har hästen min för då slipper jag att umgås med fel människor som blir till skitsnack efteråt :D

 

jag flyttrade Fazetta efter sommarbetet till ett underbart stall med trevliga och roliga människor men när hösten fall på och det blev mörkt märkte jag att jag var beroende av ljus antingen i paddock med ljus eller ridhus. Märkte att hon tasppade kondition och orkade inte bära upp sig i galopp och tappade ryggmuskler och så saknade jag alla stallkompisarna och allt kul vi hade.

 

Så jag bestämde mig för att flytta tillbaka till Ulrika och jag märker direkt att fazetta har bättre kondition och ryggmusklerna är tillbaka :D igår kunde jag galoppera ett helt varv i ridhuset och hela raksträckan på det svåra hållet! Lycklig tjej och duktig häst!

 

På söndag ska vi julpynta våra boxar. Klart att hästarna med ska ha mysigt :)

 

Nahä lite om denna gång. ÅH glömde nästan..... Jag har fått förlängt på min anställning också WOHO!!!!! :D

 

Ajö!

Ovido - Quiz & Flashcards