Alla inlägg under januari 2015

Av Johanna Karlsson - 26 januari 2015 07:02

Nu är det måndag igen och jobbet kallar. Veckan ser ut för mig är jobb och stallet. Jag ska försöka åka in och klippa mig då mitt hår och framförallt min lugg börja bli lång. Sen blir det stallet i den vanliga ordning. Även jag gör näst intill samma saker varje dag så har jag liksom inte tråkigt. Det enda i stallet som jag tycker är skit tråkigt och det är att packa hö -_- Det ska bli så skönt när vårkanten kommer och man kan släppa henne på sommar bete <3

 

Förhoppningsvis kan jag ha henne där jag hade henne i somras, men annars får jag leta efter ett nytt ställe så hon kan få ston som kompisar <3

 

Åh ja just det. Nu är min hästtransport färdig och vi vänta med att få besiktiga sen är det bara ut och tuta och köra igen :D Min duktiga koffe och pappa har varit så duktiga och viljat hjälpa mig med detta :) Till sommaren ska vi renovera den totalt. Den ska bli i ett toppskick! :) Just nu har dom dragit om elen på transporten och satt dit två nya axlar och gjort nya stänkskärmar. Till sommaren ska jag slå ut väggarna, sätta nya och måla om. mer vill jag inte säga ;)

 

Tack och hej!

Av Johanna Karlsson - 26 januari 2015 07:02

Nu är det måndag igen och jobbet kallar. Veckan ser ut för mig är jobb och stallet. Jag ska försöka åka in och klippa mig då mitt hår och framförallt min lugg börja bli lång. Sen blir det stallet i den vanliga ordning. Även jag gör näst intill samma saker varje dag så har jag liksom inte tråkigt. Det enda i stallet som jag tycker är skit tråkigt och det är att packa hö -_- Det ska bli så skönt när vårkanten kommer och man kan släppa henne på sommar bete <3

 

Förhoppningsvis kan jag ha henne där jag hade henne i somras, men annars får jag leta efter ett nytt ställe så hon kan få ston som kompisar <3

 

Åh ja just det. Nu är min hästtransport färdig och vi vänta med att få besiktiga sen är det bara ut och tuta och köra igen :D Min duktiga koffe och pappa har varit så duktiga och viljat hjälpa mig med detta :) Till sommaren ska vi renovera den totalt. Den ska bli i ett toppskick! :) Just nu har dom dragit om elen på transporten och satt dit två nya axlar och gjort nya stänkskärmar. Till sommaren ska jag slå ut väggarna, sätta nya och måla om. mer vill jag inte säga ;)

 

Tack och hej!

Av Johanna Karlsson - 25 januari 2015 19:14

lyckan är stor. Idag fick jag pröva rida en ur mysig häst och fantastiskt mysigt att få rida en häst i form igen. Längtar jätte mycket tills fazetta kommer ner i form ♡

 

Ännu en lycka var igår när vi fick en häst till att dricka som inte ha velat dricka på flera dagar och vägrade betfor vatten också som de kan gilla. Oron har väckt i mig och en till i stallet på att detta lilla hjärta inte vill dricka. Självfallet var ägaren och hennes mamma och pappa också oroliga. Efter mycket diskussioner fram och tillbaka mellan mig och en till i stallet så kom vi på att hacka ner äpple samt morot och hälla i en gnutta av äppelsaft och blandat ut med ljummet vatten. Detta var smaskens och hästen smaskade i sig detta. WOHO utbröt vi och vi blev mycket lyckliga för nu drack hon ♡ 

 

Nu får vi hoppas på att hon vill fortsätta såhär och vill snart återgår till sitt vanliga vatten. 

 

Vilken underbar känsla det är när något man lyckas med och få veta att hon får i sig några liter per dag. I detta har jag fått lära mig otroligt mycket och nu veta att denna metod kan funka på andra hästar. Jag har då aldrig varit med om hästar som äter som de ska men vägra dricka. 

 

Lite kaffe nu på kvällkvisten sen blir det Liten farmen och sova  imorgon är det jobb igen :) 

Av Johanna Karlsson - 25 januari 2015 19:14

lyckan är stor. Idag fick jag pröva rida en ur mysig häst och fantastiskt mysigt att få rida en häst i form igen. Längtar jätte mycket tills fazetta kommer ner i form ♡

 

Ännu en lycka var igår när vi fick en häst till att dricka som inte ha velat dricka på flera dagar och vägrade betfor vatten också som de kan gilla. Oron har väckt i mig och en till i stallet på att detta lilla hjärta inte vill dricka. Självfallet var ägaren och hennes mamma och pappa också oroliga. Efter mycket diskussioner fram och tillbaka mellan mig och en till i stallet så kom vi på att hacka ner äpple samt morot och hälla i en gnutta av äppelsaft och blandat ut med ljummet vatten. Detta var smaskens och hästen smaskade i sig detta. WOHO utbröt vi och vi blev mycket lyckliga för nu drack hon ♡ 

 

Nu får vi hoppas på att hon vill fortsätta såhär och vill snart återgår till sitt vanliga vatten. 

 

Vilken underbar känsla det är när något man lyckas med och få veta att hon får i sig några liter per dag. I detta har jag fått lära mig otroligt mycket och nu veta att denna metod kan funka på andra hästar. Jag har då aldrig varit med om hästar som äter som de ska men vägra dricka. 

 

Lite kaffe nu på kvällkvisten sen blir det Liten farmen och sova  imorgon är det jobb igen :) 

Av Johanna Karlsson - 19 januari 2015 10:52

 


Nu kom det snö i blekinge också. Men vi får se hur länge det håller i sig, tror dock det har regnat väck tills jag slutar halv fem idag.

 

Nu på morgonen har jag haft det super mysigt med mina djur. Jag vaknade 08 men låg och drog mig i sängen till 09, sedan fick jag ta och gå upp och ut med voffsingarna som busade så snön yrde, Härligt! Tänk om det hade kunnat ligga kvar lite så man kunde få ut och galoppa i snön med hästen min, Men det lär inte hända denna vinter tyvärr.

 

Bilden som jag har lagt upp är från förra året och då hade vi mycket snö <3

Tror det regnar nu faktiskt.

 

Nu i några dagar har jag tänkt på en sak nästan hela tiden på hur bra jag kommer att mår sen och vara den jag var förut alltid glad och positiv. Jag kommer få ett nytt och friskt liv som jag själv kommer utstråla med kärlek och jag kommer framförallt vara lycklig <3

 

Jag längtar oehört mycket med tiden kommer jag att berättar till er också.

Här sitter jag iaf i min lilla hörna i soffan med en kopp som vanligt kaffe i handen och till frukost två kokta ägg. Att börja jobba klockan 13 kan vara lite drygt att vänta men det har också varit oehört skönt att få ta det lite lugnt på morgonen.

 

Puss och kram!

 

 

 


Av Johanna Karlsson - 15 januari 2015 07:13

 

 

 

 

 

 

Nu har jag inte skrivit på väldigt länge och det är för jag har haft så mycket att göra. Min tid på min  nya

avdelning är toppen. Jag får vara delaktig och känna mig med i gruppen. Här är vi ett atbetslag liksom. ibland kan det vara svårt att ta in en ny i ett arbetslag och det får man träna på, men inte här. här blev jag med direkt :) 

 

Idag ska jag har min första planering och det ska också bli jätte kul att få planera och jag ska också få ett ansvarsrbarn tsm med en av mina kollegor nu i början och det kommer att kännas jättetryggt

 

Hästen mår alldeless utmärkt och jag med.. Ja just det idag ska min lilla Emmie börja på min förskola... Det kommer bli så kul att få följa henne och se henne utvecklas på förskolan också och inte bara privat :)

Haha stackars My igår som är min bästa vän. jag ringde henne för jag var så jäkla arg så var tvungen att skälla av mig och jag skällde nog i luren. Hoppas inte att hon fick ont i öronen... Det är så skönt att prata med henne. Både hon och jag har samma tänk och är med om nästan samma sak så hon vet vad jag går igenom..

 

Japp banta ska jag med ge mig på till helgen..  är nog 100ade gången. men några kilo ska jag gå ner iaf.

Nämde en bok till min vän i stallet igår att hon skulle läsa om hon nu gillar psykoser och ungommar som inte ha det lätt eftersom hon vill jobba med det." Vingklippt ängel" heter den och jag hatar att läsa men den läste jag utan några problem. Med vissa delar av den boken kunde jag känna igen mig själv när jag var i tonåren.. Det fantastiska av det var att jag kravla mig ur det och kunde börja leva som en vanlig tjej. Mycket tack vare min bästaste vän och min koffe. Mycket bra bok, blev så sugen på att läsa om den och läsa hennes andra bok då jag inte har läst den.

 

Nahä mina vänner, nu ska jag strax köra till jobbet och mitt kaffe är slut :)

Av Johanna Karlsson - 9 januari 2015 08:57

Fredag idag och jag är ledig :) Dagen består av läkarbesök, hinna rida ute i skogen, städa. Hoppas jag hinner med allt detta innan koffe kommer hem, men det tvivlar jag på. min första arbetsdag på min nya avd var igår och det kändes kanon!! :)


Hoppas ni får en kanon dag för det ska jag ha :)






     


Lite gamla bilder på mig :)



 

Av Johanna Karlsson - 6 januari 2015 11:24

en

Baaah!

 

I min tonårstid var favoritfilmerna Fucking åmål eller hipp hipp hora. Men en av mina favorit filmer var ju då självklart en hästfilm Sherdil. I
dag fick jag suget att kolla på den och har letat överallt på nätet men inte hittat. cdon.com osv. Men sen lyckades jag hitta den på dreamfilm och satte igång den. Nostalgin var igång.

 

MEN SEN EFTER HALVA FILMEN HAR GÅTT KOMMER DET UPP EN RUTJÄVLEN ATT JAG KAN INTE KOLLA MER OCH MÅSTE VÄNTA TVÅ TIMMAR OCH 41 MINUTER INNAN DEN KAN SPELAS IGEN.. MEN VAFAN!!!!!

 

Sånt kan göra mig totalt varnsinnig..... Vad ska jag göra nu liksom ? Jag ska inte till stallet fören 14 för jag ska träna för Jessica vid 16 och då tänkte jag att jag skulle ha en mysförmidda och glo på denna förbannade film!!!

 

Gaaah vad sånthär gör mig sur -_-

Ovido - Quiz & Flashcards