Direktlänk till inlägg 26 november 2014

Längesen!

Av Johanna Karlsson - 26 november 2014 07:50

Hejsan hejsan!

 

Ja det var ju ett tag sen jag skrev här sist men nu ska jag skriva några rader :)

 

vad säger man godmorgon såhär på en onsdag. Här sitter jag och dricker mitt morgon kaffe och äter mig en smörgos eller ja faktiskt två.

 

sommarem har passerat och hösten är påväg och göra detsamma. Snart första advent och då gäller det att fila mina armbågar för på lördag åker jag och min snuffe (koffe) till Gekås och ska handla julklappar så det är gjort.

 

Ja just det i sommar köpte vi oss en hundvalp om jqag inte har nämnt det en Chihuahua och hon fick heta Siri och Sune blev glad med en hundkompis!

 

Tillbaka till Gekås. Ja julklappar ska inhandlas och lite annat smått och gott. Blev så sugen på att dra dit när jag ser många som skriver eller säger att dom ska dit så ja varför inte vi ? och så på hemvägen kör vi inom och hälsar på svärföräldrana.

 

Det bästa som har hänt mig det är att jag har en så otroligt fin gubbe som ställer upp i vårt och torrt och hjälper mig med allt och att jag har hästen min för då slipper jag att umgås med fel människor som blir till skitsnack efteråt :D

 

jag flyttrade Fazetta efter sommarbetet till ett underbart stall med trevliga och roliga människor men när hösten fall på och det blev mörkt märkte jag att jag var beroende av ljus antingen i paddock med ljus eller ridhus. Märkte att hon tasppade kondition och orkade inte bära upp sig i galopp och tappade ryggmuskler och så saknade jag alla stallkompisarna och allt kul vi hade.

 

Så jag bestämde mig för att flytta tillbaka till Ulrika och jag märker direkt att fazetta har bättre kondition och ryggmusklerna är tillbaka :D igår kunde jag galoppera ett helt varv i ridhuset och hela raksträckan på det svåra hållet! Lycklig tjej och duktig häst!

 

På söndag ska vi julpynta våra boxar. Klart att hästarna med ska ha mysigt :)

 

Nahä lite om denna gång. ÅH glömde nästan..... Jag har fått förlängt på min anställning också WOHO!!!!! :D

 

Ajö!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Karlsson - 17 november 2017 09:03

Det har hänt grejer sen sist. Kom inte riktigt ihåg vart jag avslutade. Men jag har skaffat mig en härlig medryttarhäst som är lite vaken. En Tinker valack på 166 cm hög. Ägaren är helt underbar och jag får behandlar honom som min de dagar jag är där...

Av Johanna Karlsson - 27 september 2017 08:22


Att drömma om att får gifta sig, har aldrig funnits i min tanke förutom nu, nät jag verkligen har träffat mannen i  itt liv som jag vill dela mitt liv med. Han är inte perfekt och kanske inte vacker i dina ögon. Men i mina ögon är han den vackraste, ...

Av Johanna Karlsson - 27 september 2017 08:22


Att drömma om att får gifta sig, har aldrig funnits i min tanke förutom nu, när jag verkligen har träffat mannen i  mitt liv som jag vill dela mitt liv med. Han är inte perfekt och kanske inte vacker i dina ögon. Men i mina ögon är han den vackraste,...

Av Johanna Karlsson - 9 september 2017 15:35


  Brrrrrr   Idag fryser jag ut i fingerspetsarna, så älskling fick minsann ta och elda lite.  Jag och Vilde har varit iväg på förmiddagen och kollat på vilken dop tårta vi ska ha. Givetvis tog jag med mig en brochyr hem så älskling tror att h...

Ovido - Quiz & Flashcards