Direktlänk till inlägg 27 november 2014

vintern saknar jag. Ingen riktig julkännsla!

Av Johanna Karlsson - 27 november 2014 07:42

       


Vintern saknar jag nu och lite kyla. Hagarna är så leriga och stackars fazetta går i det dag ut och dag in :( November månad är ingen hitt att vara hästägare.

 

Träningen igår kväll gick jätte bra och hon börja fatta det här med galopp :D

Imorgon slutar jag tidigt så då ska jag försöka hinna ut och rida en liten runda så hon får riktigt sträcka ut sin hals och träna i backar.

 

här sitter jag idag igen med mitt morgon kaffe och mina två smörgosar och ska strax dra till jobbet. Imorse när klockan ringde 07 så var jag inte så glad för att stiga upp, under mitt  varma duntäcke i min höga vita säng ligger jag tsm med djuren och det är alldeles mörkt i hela rummet och ute. Då är man inte så sugen på att gå upp.

 

Som jag skrev innan så kan väll iaf minus kylan komma så det fryser lite. Då kanske man får lite vinter kännlsa men inte av detta varma/gråa regniga dagar. Ja nu är jag dyster men jag ska väll också få gnälla som alla andra..

 

Fiskar ska vi också köpa minsann jajamen.. Inte visste jag att vattnet skulle syressättas tillsammans med växter och stenar osv i akvariumet, men nu har vi haft det mer än 3 veckor så här ska det köpas fiskar :D

 

Stimm fiskar ska jag ha vad jag vet nu och en mal. Stimmfiskar har så vackra färger på sin kropp <3

Tänk till vintern på morgonen sitter jag där vid mitt köksbord och ha mitt ljus tänt doft av kaffe och tittar mot bänken och där är mina vackra fiskar och jag dricker mitt morgonkaffe och titta ut igenom fönstret och ser mina vildfåglar äta sina frön <3

 

Livet att bo i hus kan man inte beskriva men gud så underbart det är att bo i hus igen <3

Min stora dröm som nog de flesta har förstått är ju att ha mig en liten gård med hästar,grisar,höns osv. Ja jag vill bli bonde. Jag har aldrig tyckt om stadslivet och sitta i ett radhus med massa andra grannar jämte mig nej fy!

 

Jag vill bo på landet och arbeta och ha smuts under naglarna, Jag har alltid varit en arbetsmyra och jag älskar att röra mig... Men den tiden kommer kanske, vem vet.

 

Hej svejs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Karlsson - 17 november 2017 09:03

Det har hänt grejer sen sist. Kom inte riktigt ihåg vart jag avslutade. Men jag har skaffat mig en härlig medryttarhäst som är lite vaken. En Tinker valack på 166 cm hög. Ägaren är helt underbar och jag får behandlar honom som min de dagar jag är där...

Av Johanna Karlsson - 27 september 2017 08:22


Att drömma om att får gifta sig, har aldrig funnits i min tanke förutom nu, nät jag verkligen har träffat mannen i  itt liv som jag vill dela mitt liv med. Han är inte perfekt och kanske inte vacker i dina ögon. Men i mina ögon är han den vackraste, ...

Av Johanna Karlsson - 27 september 2017 08:22


Att drömma om att får gifta sig, har aldrig funnits i min tanke förutom nu, när jag verkligen har träffat mannen i  mitt liv som jag vill dela mitt liv med. Han är inte perfekt och kanske inte vacker i dina ögon. Men i mina ögon är han den vackraste,...

Av Johanna Karlsson - 9 september 2017 15:35


  Brrrrrr   Idag fryser jag ut i fingerspetsarna, så älskling fick minsann ta och elda lite.  Jag och Vilde har varit iväg på förmiddagen och kollat på vilken dop tårta vi ska ha. Givetvis tog jag med mig en brochyr hem så älskling tror att h...

Ovido - Quiz & Flashcards