Alla inlägg den 2 januari 2015

Av Johanna Karlsson - 2 januari 2015 07:08

  


Klockan är 07 på morgonen och alla sover förutom jag och slash som ligger bredvid mig på soffan. Jag väntar på att dra till jobbet. Utan kaffe i handen eller smörgås. Idag väntar jag tills jag är på jobbet :)


Det ska bli så skönt när dessa mellandagar är över och det återgå till normal veckan med normala arbetstider igen. ja nu är det 2015 och vi firade in det nya året väldigt lugnt. Det var bara jag,koffe och norsk. kallar han för norskför han kommer ifrån norge igenteligen heter han per Niklas.


Jag bjöd på tre rätters middag.

förärtt: Toast med trattkantarell stuvning

varmrätt: baconinlindad kycklingfele' Till det hasselbakspotatis med sweet chilli på och rukola sallad med fetaost och granatäpple.

efterrätt chokladpudding med grädde.


Det blev lyckat och gott. Inte för mycket festmåltid men ändå lite lyxigare. Efter maten spelade vi bingolotto och givetvis vann vi inget. klockan 10 somnade jag av trötthet och vaknade kvart i tolv och stod uppe i fönstret och tittade i fönstret på raketerna med min valp. Hon tyckte det var jättespännande..


Nu till något annat som jag tänker på väldigt mycket. Jag som person är väldigt snäll och omtänksam och vill alla väl får bara skit tillbaka eller varför inte utnyttja en sån person? Jag har sagt det flera gånger men jag lär mig inte men jag hoppas att jag sluta att vara snäll. Jag ska ge samma skit tillbaka..


Sen att jag inte har tid att umgås så mycket med mina vänner utom stallet har jag dålig samvete av. Men så är det när man är hästjej. Vill man umgås med mig och prata så får man faktiskt ta och hänga med mig till stallet och hälsa på. För det är där jag lägger alla mina timmar varje dag.


Och sen det med att snacka skit ena stunden och sen umgås andra stunden gör mig illanående. förvirrade människor som inte vet riktigt hur det ska tänka eller vara. Nä tacka jag vet stallet där man kan vara för sig själv och skratta med stallkamraterna och prata massa hästsnack och åka på roliga tävlingar

Ovido - Quiz & Flashcards