Alla inlägg den 26 maj 2015

Av Johanna Karlsson - 26 maj 2015 09:36

 


Så fantastiskt helt underbart!!!!

 

Igår åkte jag på träning med min häst och oron fanns där om man skulle få in henne i transporten då vi har tjabbat om detta drygt ett år. I början tog det ungefär 2 timmar innan jag fick in henne sen har det bara gått bättre och bättre med tjat och gnat. Men nu så brukar det ta några minuter sen är hon inne. Javisst ska jag vara glad för det men ändå känner jag att hon har åkt så många gånger så nu ska hon gå rakt in... Kanske lite mycket att begära av en envis nordsvenskst sto.. MEN nu har det hänt två gånger!!!!! Fast vi var lite stressade igår SÅ GICK HON RAKT IN UTAN EN MASSA TRAMS!!!! Skojar om både jag och min sambo blev chockade, jag kan liksom inte förstå de och självklart blir man så glad....

 

Sedan när vi kom till träningen så gick de jättebra trots gårdagens bravader.. Hon är så jäkla duktig min häst och jag med :)

 

Igår så skulle jag och en vän utforska en ny ridrunda då våra hästar har kommit på sommarbete. Rundan TOG 5 TIMMAR! Det var ju då inte meningen men så blev de.. Vi skrittade men de var ju så varmt. Sen gick vi till fots mycket med. Hästarna fick både miljöträning,backträning,och lyfta hovarna träning. Herregud vilken runda men hästarna var super duktiga!! Framförallt min då för hon kan vara rädd för precis allt men hon var helt lugn <3

 

Denna vecka har jag mycket att styra upp.. På lördag fyller jag och min vän 25, hon har redan fyllt men jag fyller på lördag men vi ska fira det tillsammans med min sambo som ska fylla 30. Det kommer slår på stort med massa människor och partytält de kommer bli skit kul hoppas jag :D

 

AJÖ!

 

Ovido - Quiz & Flashcards