Alla inlägg den 4 augusti 2017

Av Johanna Karlsson - 4 augusti 2017 20:00











Oki nu ska jag låtsas att vara en hemmafru och bullmamma och lägga ut fina bilder på den mat jag gjorde idag.  Nja någon hemmafru eller bullmamma är jag inte. Och inte fina bilder heller. Men ack så god maten blev och vill ändå dela med mig av det goda receptet. Vågar ni testa även bilderna inte ser så tilltalande ut? 

Här kommer receptet!

 

4 st Kyckling fele'er

1 paket bacon

1 burk cre'me frice smaksatt paprika och chilli 

1 burk naturell cre'me fraiche 

1 st röd paprika 

1 vitlöksklyfta

3 msk ketchup eller chilisås

2 matskedar sweet chilli sås

100 gram riven ost

salt 

peppar

paprika pulver 

 Gör såhär!


1. Sätt ugnen på 225 grader.  Vira bacon skivorna runt om kycklingen. Bryn hastigt i en stekpanna runt om.


2. Blanda cre'me fraiche-burkarna, tärnad paprika, pressad vitlök, ketchup eller cillisåsen, sweet chilli sås och lite av den rivna osten .

krydda med salt,peppar och paprika pulver efter smak.


3. Lägg kycklingen i en ugnsform (utan röran) och sätt in i ugnen 25-30 minuter eller tills kycklingen är genomstekt.

fördela sedan röran ovanpå kycklingen och strö på osten. Ställ in i ugnen ca 5 minuter tills osten har fått färg. Servera med klyftpotatis eller ris och en god fetaost sallad till ☺


Smaklig måltid!

 









 


Av Johanna Karlsson - 4 augusti 2017 20:00











Oki nu ska jag låtsas att vara en hemmafru och bullmamma och lägga ut fina bilder på den mat jag gjorde idag.  Nja någon hemmafru eller bullmamma är jag inte. Och inte fina bilder heller. Men ack så god maten blev och vill ändå dela med mig av det goda receptet. Vågar ni testa även bilderna inte ser så tilltalande ut? 

Här kommer receptet!

 

4 st Kyckling fele'er

1 paket bacon

1 burk cre'me frice smaksatt paprika och chilli 

1 burk naturell cre'me fraiche 

1 st röd paprika 

1 vitlöksklyfta

3 msk ketchup eller chilisås

2 matskedar sweet chilli sås

100 gram riven ost

salt 

peppar

paprika pulver 

 Gör såhär!


1. Sätt ugnen på 225 grader.  Vira bacon skivorna runt om kycklingen. Bryn hastigt i en stekpanna runt om.


2. Blanda cre'me fraiche-burkarna, tärnad paprika, pressad vitlök, ketchup eller cillisåsen, sweet chilli sås och lite av den rivna osten .

krydda med salt,peppar och paprika pulver efter smak.


3. Lägg kycklingen i en ugnsform (utan röran) och sätt in i ugnen 25-30 minuter eller tills kycklingen är genomstekt.

fördela sedan röran ovanpå kycklingen och strö på osten. Ställ in i ugnen ca 5 minuter tills osten har fått färg. Servera med klyftpotatis eller ris och en god fetaost sallad till ☺


Smaklig måltid!

 









 


Av Johanna Karlsson - 4 augusti 2017 10:11

Jag har minsann inte klagat på denna sommar, men visst har tankarna farit i huvudet. Jag tycker så synd om alla som har semester eller har haft. Vilken skitsommar ni har fått. Dock tycker jag att det är den bästa då vi fick lilla Vilde och att jag och Mattias köpt hus tillsammans och i mina ögon betyder det att han vill spenderar resten av sitt liv med mig vilket jag hoppas, för det vill jag 💝

 

Igår började M att jobba igen efter 5 veckor. Dock hade han semestrar enbart i "2 dagar" då alla fem veckor fick vi spendera i andra huset för att fixa och verkställa det som det såg ut när han flyttade in. M har varit där mer och längre tid än mig. Att vara nyförlöst och liten gosse på det är inte lätt att vara med på samma sätt och jag har känt mig 

så elakt att jag inte har kunnat vara med lika mycket. Men stor eloge att jag som nyförlöst städade trots allt det mesta i huset med hjälp av goda svärmor 😊💝

 

Hyresvärlden godkände huset och vi lämnade tillbaka nycklarna sen umgicks jag och älskling i två dagar innan  han började jobba igen :'( 

nog med hussnack.

 

Jag har börjat ut och gå med lilleman och lilleplutt (Siri) vilket är oe hört skönt. Men det går inte snabbt. Alltid har jag gått väldigt snabbt och ihållande takt så är det väldigt frustrerande att inte gå i den farten och jag vill så gärna öka farten men känner det direkt i ryggen,höfterna,bäckenbotten. När blir man bra igen tros, hur lång tid tar det innan man blir återställd? Att bara har en bil är också frustrerande. Att bara sitta här hemma dag ut och dag in och vänta på att m ska sluta och komma hem är så tråkigt kännas som man sitter i ett fängelse (trots jag tycker om vårt hus) Så vill jag ändå kunna ta mig någonstans 😧 

 

Jaja jag kollar igenom paradise hotel säsongerna. Det är skönt att låta något gå på tv medan jag städar eller vad jag gör sen sätta mig och titta lite och sen går och gör något annat. Så skönt att lille har kommit till ro och sover och när han är vaken ligger han och pratar och tränar. I två dagar har vi enbart kunnat har honom i fmanen för lillen ska vara tyst. Antagligen är det för han hade magknip då jag bytt till en snällare ersättning och nu har han väl vant sig plutte 💟

 

Idag är det fredag och idag ska jag göra lite finare mat. Tanken är kycklingsfele' i ugn med paprika chillicreme fraiche, ost sweet chilli med hasselbackspotatis med sweet chilli på mm 😀 

Polisanmälan är gjord på släpet så vi får se vart detta leder. 

Puss 💓

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards